Etusivu Säännöt Kategoriat Tuomaristo Gaala Finalistit Voittajat
Yhteistyössä

Google


Gaala

Grand Prix

Voittaja

  Tunneäly-testi
Toimisto:
Asiakas:
Bob Helsinki,  Paperjam, Outo Media
Iltalehti
Onnistuu poikkeuksellisen hyvin kolmella eri osa-alueella:
1) Herättämään ihmisten henkilökohtaisen mielenkiinnon.
2) Tyydyttämään tämän mielenkiinnon ja lunastamaan sen lupauksen, joka markkinoinnissa annetaan. 3) Muuttamaan ihmisten mielikuvia ja tuottamaan näin uutta bisnestä. Hyvä osoitus siitä, että vaivannäkö ja panostus sisällön laatuun kannattaa. Palkitsee, joten palkitsemme.


Paras kuluttajille suunnattu palvelu

Voittaja

  Village Life
Toimisto:
Asiakas:
Valve
Suomen Lähetysseura
Monen käyttäjän pelit ovat lähtökohtaisesti hankalia päästä sisään ja ymmärtää. Mutta tämäpä ei. Erittäin hieno toteutus konseptuaalisesti, visuaalisesti ja toteutuksellisesti. Monimediaa ja rich mediaa hallitusti. Hyvä käsikirjoitus eikä vaadi edes käyttöohjeita - vaikka ohjeiden lukeminenkin oli ilo. Pelillisyyttä ja lämmintä yhteisöllisyyttä samassa paketissa. Upea idea. God is in the details. Say no more.

  Kunniamaininta
  Polar Personal Trainer
Toimisto:
Asiakas:
Please
Polar
Tuote. Ja sen lisäarvopalvelu. Mitäs vielä - kohderyhmä mielessä ja tavoitteet korkealla. Toinen otos jopa ensimmäistä parempi - mutta kolmatta kertaa ei enää palkita. Onneksi olkoon!
  Nylanderi
Toimisto:
Asiakas:
Valve
Espoon kaupungin kulttuuriasiainkeskus/WeeGee-projekti
Hyvin konseptoitu kuluttujapalvelu. Käytettävyys ja graafinen ilme huippuluokka. Rich media hallussa. Saa jokaisen kiinnostumaan jopa Espoosta ja Nurmijärvestä. Oivalluksia, jotka erottavat tämän saitin noin tuhannesta vastaavasta kulttuurisivustosta.
  Batterydrink.com
Toimisto:
Asiakas:
HeyDay
Oy Sinebrychoff Ab / Battery Energy Drink
Komea, hieno, sisällöllisesti laaja rich media-toteutus. Palvelee kaikessa mystisistä peleistä tapahtumien buustaamiseen mitä tama tuote nyt voi netissä tarjota - vain sitä ihteään ei voi tilata...
  Milkworks.fi
Toimisto:
Asiakas:
Paperjam
Valio/Milkworks-projekti
"Hei, mites me oikein saataisiin nuoret kiinnostumaan meijeriteollisuudesta ja maidonjalotuksesta?"... "Noh, tehdään hei kuules nasta peli... joku sellainen, että Halo 2 jää nurkkaan ja pipokin otetaan ATK-tunnilla veke."..."Joo, loistava idea. Soitetaan ja tilataan tollanen flässijuttu..".."Loistavaa, mut  varmaan laitetaan siihen kanssa ihan asiaakin mukaan..."


Paras B-to-B -palvelu

Voittaja

  www.wartsila.com
Toimisto:
Asiakas:
Taivas Ego
Wärtsilä
Raikas visuaalisuus sekä asiakaslähtöinen lähestymistapa herättää kiinnostuksen tutustua palveluun. Tuo yhdistelmä palkitaan, sillä heti etusivusta alkaen sivustoa avaa, dieselmoottorimaisella varmuudella tuote- ja palvelumaailma. Kaiken kaikkiaan palvelusta on onnistuttu tekemään harvinaislaatuisen käytettävä ja eheä kokonaisuus, joka hakee konsernisivustojen joukossa vertaistaan.

  Kunniamaininta
  Metson verkkovuosiraportit 2004
Toimisto:
Asiakas:
Evia Helsinki
Metso Oyj
Sinällään jo hyvä konsernisivusto, kunnostautuu erityisesti edukseen tarjoamallaan sijoittajainformaatiolla. Monipuolista ja ajankohtaista sijoittajainformaatiota täydentää erinomainen vuoden taloudelliset ja toiminnalliset tapahtumat kokoava vuosiraportti. Kokonaisuus muodostaa sijoittajan kannalta erinomaisen "oikean ja riittävän" tiedon paketin, jonka avulla syntyy kattava kuva Metsosta sijoituskohteena.


Paras Rich Media –toteutus

Voittaja

  Suunto t6
Toimisto:
Asiakas:
hasan&partners ja Valve
Suunto Oy
Informatiivinen ja tyylikäs kokonaisuus, joka hyödyntää kokonaisvaltaisesti Rich median keinoja. Palvelu tuo käyttäjälle todellista lisäinfoa tuotteen käytöstä ja käyttötavoista ja jopa haastaa käyttäjän muuttamaan liikuntatottumuksiaan.

  Kunniamaininta
  Hoida maito kauppaan
Toimisto:
Asiakas:
Paperjam
Valio/Milkworks-projekti
Edutainment-palvelu, joka saa epäseksikkään alan näyttämään kiinnostavalta. Vaikka palvelu ei saisikaan sinua harkitsemaan alan vaihtoa, tämän jälkeen tiedät meijeritoiminnasta enemmän kuin kaverisi!


Paras infodesign

Voittaja

  NFSC - Northern Finland Screen Commission
Toimisto:
Asiakas:
Aisti Medialab
Northern Finland Screen Commission, Pohjoinen Elokuva- ja Mediakeskus POEM, Mediaforum Oulu
Konsepti on hyvä ja se on toteutettu niin hyvin kuin mahdollista. Idea on laajennettavissa ja palvelukin skaalautuu. Tehokkaat hakutyökalut pitävät käytön kevyenä suuresta informaatiomäärästä huolimatta. Työkalu palvelee kohderyhmiään mainiosti: kysyntä ja tarjonta kohtaavat käyttöliittymänkin tasolla. Pyhäjärveläinen catering-yritys kohtaa Hollywoodin!

  Kunniamaininta
  Tapiola suhdannekatsaus
Toimisto:
Asiakas:
Valve
Tapiola-Ryhmä
Kohderyhmänsä näköinen palvelu - mutta ei liikaa. Datan visualisointi ja median käyttö tekee raa'asta datasta helposti lähestyttävää ja käyttökokemuksesta miellyttävän.
  Polar Personal Trainer
Toimisto:
Asiakas:
Please
Polar
Pieteetillä tehty monipuolisen työkalun käyttöliittymä, jossa yksityiskohdat ja käytettävyys on hiottua ja johdonmukaista.


Paras verkkomainos

Voittaja

  Oletko ikäistäsi kehittyneempi?
Toimisto:
Asiakas:
Paperjam
Opintoluotsi
”Oletko ikäistäsi kehittyneempi?” Hyvä kysymys, totta kai olen ja todistankin sen, uudestaan ja uudestaan. Kouluttava, relevantti, tyylikäs ja kaikin puolin hyvä toteutus.

  Kunniamaininta
  Pasi Rautiainen –jättibanneri
Toimisto:
Asiakas:
TEQUILA\
Pohjola
Päähenkilön habitus hymyilyttää jo itsessään. Hänen 50 km:n taivallus on oivasti yhdistetty mainostettavaan tuotteeseen. Tyylikäs, uteliaisuuden herättävä toteutus, joka vielä palkitsee klikkaajan kampanjasivuillakin.
  Narut
Toimisto:
Asiakas:
Paperjam
Tele2
Huomataan taatusti, yksiselitteisesti kikkailematta kerrottu viesti. Hauska visuaalisuus tukee edullisten hintojen viestiä mainiosti.


Paras B2B-kampanja

Voittaja

  Aux.fi
Toimisto:
Asiakas:
Please ja Bob Helsinki
JCDecaux
Ei ole orjallinen vallitsevalle verkkotyylille vaan rohkea ja ennakkoluuloton design. Ehdotonta tuoreutta. Taidenautinto. Kampanjassa on hyödynnetty verkon perusideaa; interaktiivisuutta, yhteisöllisyyttä ja osallistumista. Mielenkiintoinen, uusi perspektiivi, ydinteemaa tukevat storyt ja näkökulma. Huumorintajuinen, tunteisiin vetoava ja psykologisesti vangitseva. Ulkomainonta herättää huomiota, verkko jatkaa, palkitsee, on vaivan arvoinen. Tunteet ne on bisnesihmisilläkin - tässä on hellitty kohderyhmän tunteita ja älyä!

  Kunniamaininta
  Elisa Catwalk
Toimisto:
Asiakas:
Taivas Ego
Elisa
Mukavalla tavalla myyvä kampanjakokonaisuus, jossa positiivinen ja ratkaisukeskeinen konsepti. Helppo ja houkutteleva toteutus, joka tempaisi mukaansa. Erityismaininta todella hyvistä copyista.


Paras kuluttajakampanja

Voittaja

  Kaveri kanteen
Toimisto:
Asiakas:
Byroo
Aller Julkaisut Oy/7 päivää
Virkistävän kevyt toteutus, josta idea aukeaa välittömästi. Ei selittele vaan kiteyttää tuotteen ytimen sekunnin murto-osassa. Brandin näköinen ja oloinen. Onnistuu olemaan yhtä aikaa henkilökohtainen ja sosiaalinen. Saa aikaan koston kierteen, joka toimii hienosti brandin eduksi. Jos jonkun kampanjan haluaa lähettää eteenpäin, se on juuri tämä.

  Kunniamaininta
  Tuntematon sotilas
Toimisto:
Asiakas:
Valve
WSOY
Upea toteutus, joka sytyttää tunteet ja koskettaa. Karistaa pölyt kaikkien tuntemasta klassikosta ja tekee uudella tavalla eläväksi niin ajan kuin itse teoksenkin. Loppuun asti hiottu, ei jätä toivomisen varaa.
  Avotakka Nuori Koti
Toimisto:
Asiakas:
Nitro
A-lehdet
Viimeistellyn tyylikäs, brandin näköinen kokonaisuus. Ei yritä liikaa, mutta antaa silti vielä enemmän kuin lupaa. Innostaa toimimaan, mutta pitää interaktiot tarpeeksi yksinkertaisina. Lyhytkin kokeilu riittää avaamaan idean.
  Kurkobic
Toimisto:
Asiakas:
Taivas Ego
Oy Sinebrychoff Ab
Täyttää brandiin liittyvät odotukset olematta silti ennalta-arvattava. Hauska ja posiitiivisella tavalla yksinkertainen. Hyvä interaktiivinen jatko brandin muulle kampanjoinnille.


Tuloksellisin verkkokampanja

Voittaja

  Tunneäly-testi
Toimisto:
Asiakas:
Bob Helsinki,  Paperjam, Outo Media
Iltalehti
Loistava osoitus siitä, mihin verkkomainonta parhaimmillaan pystyy. Tyylikäs, toimiva ja suurta yleisöä kiinnostava kokonaisuus, jonka perusteellisesti tutkitut tulokset sekä kekseliäs monimedian hyödyntäminen nostivat kilpailutyön omaan luokkaansa.

  Kunniamaininta
  Ford Focus - Tasavallan tärkein koeajo
Toimisto:
Asiakas:
Valve
Oy Ford Ab
Huolellisesti toteutettu kampanja, jossa selkeästi asetetut tavoitteet ylitettiin moninkertaisesti. Tällaisia, asiakkaan bisneksestä ja markkinatilanteesta lähteviä toteutuksia pitäisi tehdä enemmän!
  Joulupata 2004
Toimisto:
Asiakas:
Aaltonen & Plexus
Pelastusarmeija
Vankalla kokemuksella toteutettu kampanja, jonka tulokset  - yli 200 000 euroa hyväntekeväisyyteen – puhuu puolestaan.


Paras design

Voittaja

  N-gage ONE
Toimisto:
Asiakas:
hasan&partners ja Valve
Nokia, N-Gage
Painii omassa sarjassaan. Navigaatio selätti koko porukan. Tällä kelpaa lähteä maailman molskeille. Hyvä Suomi!

  Kunniamaininta
  Tuntematon sotilas
Toimisto:
Asiakas:
Valve
WSOY
Alusta loppuun ylpeästi saappaat jalassa. Ei missään nimessä häviö vaan torjuntavoitto. Hyvä Suomi!

 

Aikataulu
24.2.2005
Taistelu bittimeren herruudesta alkaa

21.3.2005
Deadline kilpailutöille eli viimeinen mahdollisuus valmistella työ taistelukuntoon

8.4.2005
Finalistifregatit julki

21.4.2005
Fanfaareja ja juhlahumua voittogaalassa