|
|
|
Grand Prix
Voittaja
|
|
Tunneäly-testi |
Toimisto:
Asiakas: |
Bob Helsinki, Paperjam, Outo Media
Iltalehti |
Onnistuu poikkeuksellisen hyvin kolmella eri osa-alueella:
1) Herättämään ihmisten henkilökohtaisen mielenkiinnon.
2) Tyydyttämään tämän mielenkiinnon ja lunastamaan sen lupauksen, joka markkinoinnissa annetaan. 3) Muuttamaan ihmisten mielikuvia ja tuottamaan näin uutta bisnestä. Hyvä osoitus siitä, että vaivannäkö ja panostus sisällön laatuun kannattaa. Palkitsee, joten palkitsemme. |
|
Paras kuluttajille suunnattu palvelu
Voittaja
|
Monen käyttäjän pelit ovat lähtökohtaisesti hankalia päästä sisään ja ymmärtää. Mutta tämäpä ei. Erittäin hieno toteutus konseptuaalisesti, visuaalisesti ja toteutuksellisesti. Monimediaa ja rich mediaa hallitusti. Hyvä käsikirjoitus eikä vaadi edes käyttöohjeita - vaikka ohjeiden lukeminenkin oli ilo. Pelillisyyttä ja lämmintä yhteisöllisyyttä samassa paketissa. Upea idea. God is in the details. Say no more. |
Tuote. Ja sen lisäarvopalvelu. Mitäs vielä - kohderyhmä mielessä ja tavoitteet korkealla. Toinen otos jopa ensimmäistä parempi - mutta kolmatta kertaa ei enää palkita. Onneksi olkoon! |
|
Nylanderi |
Toimisto:
Asiakas: |
Valve
Espoon kaupungin kulttuuriasiainkeskus/WeeGee-projekti |
Hyvin konseptoitu kuluttujapalvelu. Käytettävyys ja graafinen ilme huippuluokka. Rich media hallussa. Saa jokaisen kiinnostumaan jopa Espoosta ja Nurmijärvestä. Oivalluksia, jotka erottavat tämän saitin noin tuhannesta vastaavasta kulttuurisivustosta. |
|
Batterydrink.com |
Toimisto:
Asiakas: |
HeyDay
Oy Sinebrychoff Ab / Battery Energy Drink |
Komea, hieno, sisällöllisesti laaja rich media-toteutus. Palvelee kaikessa mystisistä peleistä tapahtumien buustaamiseen mitä tama tuote nyt voi netissä tarjota - vain sitä ihteään ei voi tilata... |
|
Milkworks.fi |
Toimisto:
Asiakas: |
Paperjam
Valio/Milkworks-projekti |
"Hei, mites me oikein saataisiin nuoret kiinnostumaan meijeriteollisuudesta ja maidonjalotuksesta?"... "Noh, tehdään hei kuules nasta peli... joku sellainen, että Halo 2 jää nurkkaan ja pipokin otetaan ATK-tunnilla veke."..."Joo, loistava idea. Soitetaan ja tilataan tollanen flässijuttu..".."Loistavaa, mut varmaan laitetaan siihen kanssa ihan asiaakin mukaan..." |
|
Paras B-to-B -palvelu
Voittaja
|
Raikas visuaalisuus sekä asiakaslähtöinen lähestymistapa herättää kiinnostuksen tutustua palveluun. Tuo yhdistelmä palkitaan, sillä heti etusivusta alkaen sivustoa avaa, dieselmoottorimaisella varmuudella tuote- ja palvelumaailma. Kaiken kaikkiaan palvelusta on onnistuttu tekemään harvinaislaatuisen käytettävä ja eheä kokonaisuus, joka hakee konsernisivustojen joukossa vertaistaan. |
Sinällään jo hyvä konsernisivusto, kunnostautuu erityisesti edukseen tarjoamallaan sijoittajainformaatiolla. Monipuolista ja ajankohtaista sijoittajainformaatiota täydentää erinomainen vuoden taloudelliset ja toiminnalliset tapahtumat kokoava vuosiraportti. Kokonaisuus muodostaa sijoittajan kannalta erinomaisen "oikean ja riittävän" tiedon paketin, jonka avulla syntyy kattava kuva Metsosta sijoituskohteena. |
|
Paras Rich Media –toteutus
Voittaja
|
|
Suunto t6 |
Toimisto:
Asiakas: |
hasan&partners ja Valve
Suunto Oy |
Informatiivinen ja tyylikäs kokonaisuus, joka hyödyntää kokonaisvaltaisesti Rich median keinoja. Palvelu tuo käyttäjälle todellista lisäinfoa tuotteen käytöstä ja käyttötavoista ja jopa haastaa käyttäjän muuttamaan liikuntatottumuksiaan. |
Edutainment-palvelu, joka saa epäseksikkään alan näyttämään kiinnostavalta. Vaikka palvelu ei saisikaan sinua harkitsemaan alan vaihtoa, tämän jälkeen tiedät meijeritoiminnasta enemmän kuin kaverisi! |
|
Paras infodesign
Voittaja
|
Konsepti on hyvä ja se on toteutettu niin hyvin kuin mahdollista. Idea on laajennettavissa ja palvelukin skaalautuu. Tehokkaat hakutyökalut pitävät käytön kevyenä suuresta informaatiomäärästä huolimatta. Työkalu palvelee kohderyhmiään mainiosti: kysyntä ja tarjonta kohtaavat käyttöliittymänkin tasolla. Pyhäjärveläinen catering-yritys kohtaa Hollywoodin! |
Kohderyhmänsä näköinen palvelu - mutta ei liikaa. Datan visualisointi ja median käyttö tekee raa'asta datasta helposti lähestyttävää ja käyttökokemuksesta miellyttävän. |
Pieteetillä tehty monipuolisen työkalun käyttöliittymä, jossa yksityiskohdat ja käytettävyys on hiottua ja johdonmukaista. |
|
Paras verkkomainos
Voittaja
|
”Oletko ikäistäsi kehittyneempi?” Hyvä kysymys, totta kai olen ja todistankin sen, uudestaan ja uudestaan. Kouluttava, relevantti, tyylikäs ja kaikin puolin hyvä toteutus. |
Päähenkilön habitus hymyilyttää jo itsessään. Hänen 50 km:n taivallus on oivasti yhdistetty mainostettavaan tuotteeseen. Tyylikäs, uteliaisuuden herättävä toteutus, joka vielä palkitsee klikkaajan kampanjasivuillakin. |
|
Narut |
Toimisto:
Asiakas: |
Paperjam
Tele2 |
Huomataan taatusti, yksiselitteisesti kikkailematta kerrottu viesti. Hauska visuaalisuus tukee edullisten hintojen viestiä mainiosti. |
|
Paras B2B-kampanja
Voittaja
|
|
Aux.fi |
Toimisto:
Asiakas: |
Please ja Bob Helsinki
JCDecaux |
Ei ole orjallinen vallitsevalle verkkotyylille vaan rohkea ja ennakkoluuloton design. Ehdotonta tuoreutta. Taidenautinto. Kampanjassa on hyödynnetty verkon perusideaa; interaktiivisuutta, yhteisöllisyyttä ja osallistumista. Mielenkiintoinen, uusi perspektiivi, ydinteemaa tukevat storyt ja näkökulma. Huumorintajuinen, tunteisiin vetoava ja psykologisesti vangitseva. Ulkomainonta herättää huomiota, verkko jatkaa, palkitsee, on vaivan arvoinen. Tunteet ne on bisnesihmisilläkin - tässä on hellitty kohderyhmän tunteita ja älyä! |
Mukavalla tavalla myyvä kampanjakokonaisuus, jossa positiivinen ja ratkaisukeskeinen konsepti. Helppo ja houkutteleva toteutus, joka tempaisi mukaansa. Erityismaininta todella hyvistä copyista. |
|
Paras kuluttajakampanja
Voittaja
|
Virkistävän kevyt toteutus, josta idea aukeaa välittömästi. Ei selittele vaan kiteyttää tuotteen ytimen sekunnin murto-osassa. Brandin näköinen ja oloinen. Onnistuu olemaan yhtä aikaa henkilökohtainen ja sosiaalinen. Saa aikaan koston kierteen, joka toimii hienosti brandin eduksi. Jos jonkun kampanjan haluaa lähettää eteenpäin, se on juuri tämä. |
Upea toteutus, joka sytyttää tunteet ja koskettaa. Karistaa pölyt kaikkien tuntemasta klassikosta ja tekee uudella tavalla eläväksi niin ajan kuin itse teoksenkin. Loppuun asti hiottu, ei jätä toivomisen varaa. |
Viimeistellyn tyylikäs, brandin näköinen kokonaisuus. Ei yritä liikaa, mutta antaa silti vielä enemmän kuin lupaa. Innostaa toimimaan, mutta pitää interaktiot tarpeeksi yksinkertaisina. Lyhytkin kokeilu riittää avaamaan idean. |
|
Kurkobic |
Toimisto:
Asiakas: |
Taivas Ego
Oy Sinebrychoff Ab |
Täyttää brandiin liittyvät odotukset olematta silti ennalta-arvattava. Hauska ja posiitiivisella tavalla yksinkertainen. Hyvä interaktiivinen jatko brandin muulle kampanjoinnille. |
|
Tuloksellisin verkkokampanja
Voittaja
|
|
Tunneäly-testi |
Toimisto:
Asiakas: |
Bob Helsinki, Paperjam, Outo Media
Iltalehti |
Loistava osoitus siitä, mihin verkkomainonta parhaimmillaan pystyy. Tyylikäs, toimiva ja suurta yleisöä kiinnostava kokonaisuus, jonka perusteellisesti tutkitut tulokset sekä kekseliäs monimedian hyödyntäminen nostivat kilpailutyön omaan luokkaansa. |
Huolellisesti toteutettu kampanja, jossa selkeästi asetetut tavoitteet ylitettiin moninkertaisesti. Tällaisia, asiakkaan bisneksestä ja markkinatilanteesta lähteviä toteutuksia pitäisi tehdä enemmän! |
Vankalla kokemuksella toteutettu kampanja, jonka tulokset - yli 200 000 euroa hyväntekeväisyyteen – puhuu puolestaan. |
|
Paras design
Voittaja
|
|
N-gage ONE |
Toimisto:
Asiakas: |
hasan&partners ja Valve
Nokia, N-Gage
|
Painii omassa sarjassaan. Navigaatio selätti koko porukan. Tällä kelpaa lähteä maailman molskeille. Hyvä Suomi! |
Alusta loppuun ylpeästi saappaat jalassa. Ei missään nimessä häviö vaan torjuntavoitto. Hyvä Suomi! |
|
|
|